Egy párbaj menete
A tiltott kártyákkal, kártyák típusaival vesztési és győzelmi szabályokkal kapcsolatban mindent megtalálhatsz a Párbaj Kártya menü menüpontjaiban. Most lássuk, hogy is megy egy párbaj.
Két fajta párbaj van. Lehet egy párbaj élőben vagy valamilyen párbaj rendszerrel játszott. A legfontosabb. amit tudnod kell, hogy minél többet játszol Yugioh-t annál jobb leszel, de ha sokáig nem játszol, akkor rosszab leszel a játékban. Ezért mindig gyakorolj! :)
Akár gép, akár ember vagy moderátor ellen játszol a szabályok ugyanazok! Aki előbb lenulláza másikat az adott életpontról az győzött. Ha mindkettőtöknek 0 az életpontja, akkor döntetlen a játék. Ha kilépsz vagy valamilyen hiba miatt nem tudod folytatni a játékot, akkor az ellenfél nyer! A legnagyobb szemétség és teljesen szabálytalan azt csinálni, hogy nem csinálsz semmit és megvárod míg az ellenfél meg unja a várakozást kilép vagy feladja a párbajt. Ilyet csak a gyávák csinálnak. Ilyenkor az ellenfél nyer szintén. Ha valamiért el kell menned az írd meg vagy mondd el. Ha dolgod van, akkor azt az ellenfélnek tudnia kell!
Párbaj előtt mindig ellenőrizned kell, hogy minden rendben van-e a paklidban a tiltott kártyákkal, a kártyák számával, stb. Gépi játékok általában nem engednek meg a szabályosnál több kártyát. Ha a valóságban játszotok, akkor ellenőrizzétek, hogy egyre korlátozott lapokból csak 1 legyen, kettőre korlátozottakból csak 2, tiltott kártyákból összesen max. 5. Ne legyen a pakliban szigorúan tiltott vagy nem szabályos kártya! Csak eredeti lapokat használhatsz, a hamisított mkártyák nem szabályosak!
Minden párbaj elején a gép (vagy valaki más, nem te! ;) ) megkeveri a paklidat, hogy ne tudj csalni! A paklit nagyon jól meg kell keverni. Te pedig emelsz.
Aztán helyezd a kártyáidat a pakli zónába, ami jobb oldalt alul van.
Ja és helyezd el a Fúziós paklidat is a Fúzió zónában. Ez a zóna bal oldalt lent van. A Fúziós kártyák lila (violet) színüek. Fúziós kártyák nem lehetnek a paklidban! A fúziós lapok ugyanígy a temetőbe kerülnek, ha megsemmisünek.
Azt, hogy kié a kezdés joga kő-papír-ollóval döntitek el! :D De komolyan! Aki nyer az kezd. Persze át lehet adni a kezdés jogát.
Aki először kezd az nem támadhat a legelső körében. Csak speciálisan vehetsz le életpontot az ellenféltől első körben!
Mindketten felhúztok öt kártyát a pakli tetejéről. Aki kezd az felhúz még egy kártyát. Megnézheted a kártyáidat és ha kész vagy, akkor szólj, hogy kezdhetitek. A kártyák tipusairól olvashatsz a Párbaj Kártya menü Kártyák Tipusai menüpontban.
A szörnyek a legalapvetőőb kártyák. A szörnyek segítségével védheted a pontjaidat vagy megtámadhatod az ellenség pontjait. A szörny neve alatt csillagok vannak, ez a szörny szintjét jelzi 1 csillag= 1 szint.
4-es szintű vagy annál kisebb szintű lényeket megidézhetsz áldozat nélkül is. 5-6 szint között egy áldozat kell. 7-8 szint között 2 áldozat kell. 9-12 szintközött három áldozat kell. Az áldozat egy bármilyen szörny lehet, amit a temetőbe küldesz.
A sárga kártyák sima szörnyek a barna kártyák, olyan szörnyek, amiknek különleges képességük van. A különleges képességről a szörny leírásában olvashatsz.
A zöld kártyák varázskártyák. A te körödben használhatod őket általában. A gyors kijátszású kártyákat az ellenség körében is kijátszhatod. Azt, hogy mire képes egy varázskártya a kártya leírásában találod.
A rózsaszínű kártyák csapda lapok. Rájuk van írva a hatásuk és a kijátszás feltétele.
Mostkezdődjön a párbaj. Általában 8000 életponttal kezdetek. Idézhetsz szörnyeket használhatsz varázs és csapda lapokat elős körben, de még nem támadhatsz. Az, aki kezd nem támadhat az első körében.
Egy kör részei: 1. húzás (Draw Phase: DP) 2. várakozás (Standby Phase: SP) 3. első főfázis (Main Phase 1: MP1) 4. harci fázis (Battle Phase: BP) 5. második fő fázis (Main Phase 2: MP2) 6. kör vége (End Turn: EP).
Az első fázisban húzol egy kártyát a pakli tetejéről és a kezdebe veszed. A várakozási fázisban megnézed a lapot és ha varázs vagy csapda lapot tudsz aktiválni, akkor aktiválhatsz. Az első fő fázisban idézel. Varázs és csapda lapokat teszel lefordítva vagy aktiválod őket. Az előző körben lehívott szörny állását megváltoztathatod. A harc fázisban támadhatsz a támadó állásban lévő szörnyeiddel. A második fő fázisban még idézhetsz, ha ezt nem tetted meg az elsőben. Ezután vége a körnek és az ellenfél jön.
Az nyer, aki elvette az ellenfél összes életpontját, vagy lehívta Exódiát, kirakta a D.E.A.T.H vagy a F.I.N.A.L lapokat. Vagy az nyer, aki a Final Countdown lapot aktiválta és a lap lent volt a mezőn 20 (10 saját + 10 ellenfél köre) körig. Aki a húzási fázisban (Draw Phase: DP) nem tud kártyát felhúzni a paklijából, mert az összes lapja elfogyott az a vesztes és az ő ellenfele a nyertes.
Ha vége a párbajnak, akkor megköszönöd a játékot és elmész vagy kilépsz. Ha a játéknak valamilyen tétje volt, akkor azt ez a párbaj dönti el.
Sorozat (match) párbajoknál az nyer, aki többször nyer. Ha az első kettőt megnyered nem kell játszanod harmadikat, mert te nyertél. Ha az elsőt az ellenfél nyeri és aztán a másodikat te, akkor a harmadik párbaj fogja eldönteni a meccset. Ha az ellenfél kilép, akkor az egész meccset te nyered 2-0-ra.
Sok szerencsét és jó párbajozást! :)
Maximális tisztelettel: Darth Vader |